Nyt neljättä kertaa järjestetty renessanssimusiikin festivaali Aurore on osoittanut, että tasokkaalle vanhemmmalle musiikille on vahva kysyntä. Siihen festivaali on menestyksekkäästi vastannut paketoimalla 1400–1600-lukujen musiikkihelmiä syväluotaaviksi mutta helpostilähestyttäviksi pitkiksi viikonlopuiksi, jotka vetävät Paavalinkirkkoon suoranaisen tungoksen. Täyteläisesti renessanssimusiikkia esittelevä resepti jatkui nytkin, kun konsertit yhdistelivät eri aikakausien ja kielialueiden musiikkia ja valottivat kulttuurihistoriaa. Jos edellisinä vuosina punaisena lankana ovat olleet vaikutusvaltaiset hovikeskukset ja säveltäjämestarit, nyt keskiössä olivat rakkauden ja surun ympärillä liikkuvat maalliset ohjelmistot täydennettynä reformaation merkkivuotta […]