A merikkalainen Harry Partch (1901–1974) teki jo nuorena pesäeron klassisen musiikin instituutioon. Oman mikrotonaalisen viritysjärjestelmänsä ohella hän rakensi mittavan kokoelman soittimia musiikkinsa esittämiseen. Kölniläisen Ensemble Musikfabrikin uutuuslevy esittelee kolme 2010-luvun sävellystä Partch-soittimille. Sampo Haapamäen Heritagen uteliasta kokeilunhalua sekä musiikkiteatterimaisuuksia sisältävä pintaestetiikka kätkee alleen kompleksimman tapahtumarikkauden, joka suorastaan anelee uudelleenkuuntelua, kun kaikkeen kiehtovaan ei ehdi tarttua kerralla. Vieraskulttuurista tunnelmaa on myös Martin Smolkan Wooden Cloudsissa, jossa riipivän valittava orkesterisoittimien ja parin valikoidun Partch-soittimen nouseva ele […]
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.