Klassisen ja rytmimusiikin rinnakkaiselo kehittyy musiikinopetuksessa kovaa vauhtia. Kuinka niiden pedagogiikat eroavat toisistaan, ja mitä yhteistä niillä on? Nykyinen musiikinopiskelijasukupolvi elää siinä onnellisessa tilanteessa, että klassisen musiikin lisäksi myös rytmimusiikkia voi opiskella yhä useammassa musiikkioppilaitoksessa. Soitonopetuksen alkuopetus on jo suorastaan genrevapaata; uudet oppimateriaalit sisältävät kappaleita eri musiikinlajeista. Uudet opetussuunnitelmat suorastaan velvoittavat järjestämään myös improvisoinnin opetusta, ja improvisointi on nimenomaan rytmimusiikissa usein tekemisen lähtökohta. Mutta näin on ollut oikeastaan vasta suhteellisen lyhyen aikaa. Vielä […]
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.