Ahon konsertto oli impressionistinen tuulahdus neuvostosäveltäjien pakkoraamien välissä

Emmanuel Ceysson © Dario Acosta Arvio: Helsingin kaupunginorkesteri, Musiikkitalo 11.3.2022. Osmo Vänskä, kapellimestari, Niamh McKenna, huilu, Emmanuel Ceysson, harppu. Silvestrov, Kabalevski, Aho (ke.), Prokofjev. Välillä sattumanvarainen todellisuus heittää kapuloita ohjelmasuunnittelun rattaisiin, mutta toisaalta tuo ohjelmiin myös uusia tulkintojen ja historiallisten kiinnekohtien tasoja. Helsingin kaupunginorkesterin kevätohjelma –...
Haluatko lukea koko jutun? Tutustu Rondon tilaukseen ja avaa kaikki artikkelit käyttöösi!
Edellinen artikkeliViikkokatsaus 10/2022: Musiikkimaailma jatkaa reagointiaan Ukrainan sotaan, ääniteteollisuus tahkosi ennätyksiä 2021
Seuraava artikkeliTeosto-palkinnon 2022 ehdokkaat julki