Arvio: Prinsessa Cecilia tarjosi puuttuvan palan suomalaista oopperahistoriaa

Hannu Lintu ja RSO toivat esiin Raition oopperaharvinaisuuden värikylläisen ja moniulotteisen orkesterimaailman. Kuva: Veikko Kähkönen Suomen juhlavuonna on kotimaista oopperahistoriaa pengottu kunnioitettavasti. Keväällä Kansallisoopperassa konserttiversiona kuultu Melartinin Aino (1912) tai lokakuussa Lahdessa esitettävä Oskar Merikannon Pohjan Neiti (1898) kielivät molemmat suomalaisen oopperan varhaisvaiheiden vahvasta kalevalaisuudesta. Kalevala...
Haluatko lukea koko jutun? Tutustu Rondon tilaukseen ja avaa kaikki artikkelit käyttöösi!
Edellinen artikkeliNuorin päätyi Maj Lind -kilpailun aloittajaksi
Seuraava artikkeliArvio: Ennenkokematon oopperakonsepti on Juhlaviikkojen parasta antia