Aikansa suosituin oopperasäveltäjä Giacomo Meyerbeer odottaa uudelleen löytämistään. Nyt säveltäjän synnyinkaupunki Berliini yrittää profiloitua asiassa. Hänen viimeinen oopperansa Vasco da Gama vyöryttää kipeitä kysymyksiä erilaisuuden kohtaamisesta, kolonialismista ja länsimaisen miehen motiiveista, mutta kuinka se pitäisi tuoda lavalle? Historia on julma makutuomari, mutta silti aikansa oopperaelämän valtiaan Giacomo Meyerbeerin (1791–1864) putoamista lähes kokonaan ulos kaanonista on vaikea ymmärtää. Onhan hänen musiikissaan melodista vetovoimaa, ja draamat käsittelevät polttavia poliittisia aiheita. Ehkä koko grand operán perinteessä olisi uudelleenarvioimisen […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.