perjantai marraskuu 22. 2024

Musiikki ja huijariparantajat

 

Rondo 9-1998

 

Värähtelylääkitykseen kuuluvat myös erilaiset ruumiinvirittäjät. Kahdella kvinttisuhteisella ääniraudalla voi laittaa kehon kuntoon tuota pikaa. Kahdella noonisuhteisella ääniraudalla eli ”enkelivirittäjällä” kehosi siirtyy suoraan enkelitaajuuksille. Vielä enemmän käyttöä löytyy erilaisille pohja- ja urkupisteäänille. Niillä löydät oman taajuutesi, puhdistat sielusi ja poistat ruumiinnesteittesi virtauksen esteet. Lisäksi vapautat energiavirtasi ja parannat sappikivet ja kuukautisvaivat, puhdistat suolistosi ja virtsarakkosi. Vähennät kipua ja tehostat hormonieritystä. Ruumis yksinkertaisesti ohjelmoi itsensä uudestaan.

•Antti Häyrynen kertoo internetistä löytyvistä musiikilliseen rajatietoon ja parannusmenetelmiin liittyvistä aiheista Rondossa 9/1998

 

Tuntui, kun urut olisivat olleet vanhus, jolla on hartiat alaspäin lerpallaan. Sähköpneumatiikka oli rappeutunut: pimeässä kirkossa pystyi näkemään kuluneiden kontaktipintojen kipinöinnin. Palopäällikkökin mietti, laittaisiko urut heti soittokieltoon.

•Martti Porthan kertoo Rondossa 9/1998 Lapuan tuomiokirkon uruista ennen hänen aloittamaansa restaurointityöstä

 

Täyteen lastatut lastenvaunut olivat BIS-yhtiön perustajan ja isän Robert von Bahrin ensimmäinen jakeluauto Tukholman alueella – vaunujen kerahan myös ”isä” pääsi tunnelbanassa ilmaiseksi!

•Tero-Pekka Henell raportoi BIS-yhtiön 25-vuotisjuhlista Rondossa 9/1998

 

Paradoksit kiinnostavat minua. Haluan aina kysyä, miksi asia on juuri näin, miksei se voisi olla toisin. Asioiden nurinperin kääntäminen on minulle lähes pakkomielle. Myös viidennessä sinfoniassa halusin tuoda esiin sen, että itkuvirsi on yhtä aikaa elämän ja kuoleman, häiden ja hautajaisten musiikkia. (—) Aina kun kirjoitan jotain tärkeää, haluan toistaa sen jossain vaiheessa, koska se luo turvallisuutta ja jännitettä. Se on aika japanilainen näkökulma ja vieras eurooppalaiselle intellektualismille.”

•Pehr Henrik Nordgren Rondossa 9/1998

 

Suomessa monet musiikkielämän avainhahmot edustavat minun ikäluokkaani eli ovat 30-40 -vuotiaita. Heillä on dynaamisia ideoita. Vanhempi sukupolvi on siirtänyt valtansa suosiolla eikä pidä siitä kynsin hampain kiinni kuten Ruotsissa tapahtuu.”

•Håkan Hardenberger Rondossa 9/1998

 

MEDIASAKSET