Sodan ja toivon säveliä

  Pianisti Kirill Kozlovski tutkii sodan ja diktatuurin vaikutusta musiikkiin – ja tuo konsertteihinsa historian väärälle puolelle jääneitä säveltäjiä.   Miten sota kuuluu musiikissa, niin sanattomassa kuin lauletussa, ja kuinka sodan aika vaikuttaa musiikkisuhteeseen? Tätä pianisti Kirill Kozlovski oli mukana pohtimassa niin sanoin kuin sävelin Taideyliopiston marraskuisessa symposiumissa. ”Sotaohjelmiston suhteen minua on vaivannut yksiulotteinen suhtautuminen käsitteeseen. Vaikka joku kappale on sävelletty sodan aikana, se ei välttämättä kuvaa musiikillisesti sotaa, mutta sota voi heijastua jollain muulla […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliKUINKA SUOMI SOI  “Kuinka varmistetaan, että koko Suomi soi 50 vuoden päästäkin?”
Seuraava artikkeliKuuntelukasvatusta kouluihin säveltämällä