Aix-en-Provencen festivaali demonstroi paluuta normaaliin

  ”Ranskan Salzburg”, Aix-en-Provencen festivaali herättää huomiota paitsi tuotannoillaan niin myös sillä, että se ylipäätään pyörii niinkin normaalin oloisesti ja 100-prosenttisella yleisökapasiteetilla ensimmäisenä suurena alan festivaalina Euroopassa, vaikka koronatilanne Ranskassa ei ole hyvä. Tulee väkisin mieleen: onko kulttuuritapahtumien yleisörajoituksia muualla liioiteltu?   Kyllä tämä on ollut suurin paperisota mitä orkesterimme matkoilla on tarvittu koskaan”, kertoo London Symphony Orchestran kontrabasisti Jani Pensola. LSO soittaa Aix-en-Provencessa kahdessa oopperatuotannossa, WagnerinTristanissa ja Isoldessa ja Kaija Saariahon Innocencessa, sekä antaa konsertteja […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliKenelle nostalgian kellot soivat Musiikin ajan avajaisissa?
Seuraava artikkeliBaltic Jazzissa juhlitaan iloista 20-lukua – mutta kieltolakia ei rikota