Haamullakin on tunteet

    Kontratenori Anthony Roth Costanzo luo uutta imagoa äänityypilleen tekemällä runsaasti nykymusiikkia ja ylitellen kulttuurien rajoja. Broadway-musikaaleissa ja elokuvissa näyttelijänä esiintynyt taiteilija ottaa lavan haltuun kokonaisvaltaisesti.   Kontratenorien suosio perustuu pitkälle barokkimusiikin buumiin, mutta amerikkalaiselle Anthony Roth Costanzolle se ei riitä. Yhteistyö nykysäveltäjien kanssa on hänelle tärkeää, ja viime vuonna hän oli mukana peräti kuuden teoksen kantaesityksessä, suurimpina niistä Jimmy Lopezin Bel canto ja Jake Hegglen The Great Scott. Kansallisoopperassa hän lauloi vastikään Kaija Saariahon […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliAarteita arkistoista
Seuraava artikkeliMiten pop/jazz -laulu eroaa klassisesta?