perjantai marraskuu 22. 2024

Painotettu musiikinopetus kaipaa parempaa koordinointia

  Musiikkiluokat ovat ainutlaatuinen suomalainen innovaatio, jonka piirissä tuhannet tavalliset nuoret saavat läheisen kosketuksen musiikin tekemiseen. Mutta onko niillä tulevaisuutta?   Helsingin Suutarilan ala-asteella on tyypillinen aamupäivä: lapset hälisevät käytävillä, ruokalasta leijailevat jo valmistumassa olevan lounaan aromit. Musiikkipainotteista kuudetta luokkaa käyvien lasten luokassa käy kuhina. Soittimia viritellään, nuotteja selaillaan. Kuhina lakkaa, kun musiikki alkaa opettaja Ismo Rajaniemen käsimerkistä. Kuudesluokkalaiset, siis noin 12-vuotiaat, räjäyttävät ilmoille niin Haloo Helsingin, Lauri Tähkän kuin Abbankin biisejä. Svengi on hyvä […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli

tieto ja taito