RSO ja Adès erkanivat eri aallonpituuksille, mutta kohtasivat oivaltavan ohjelman lopussa

Thomas Adès © Brian Voce Perinteisen alkusoitto–konsertto–sinfonia -kaavan rikkominen sinfoniaorkesterin konsertissa herättää aina keveästi mielenkiinnon, ja parhaimmillaan nimenomaan hyvä ohjelmasuunnittelu voi tehdä hyvästä konsertista erinomaisen. Siksi brittiläisen säveltäjä-pianisti-kapellimestari Thomas Adèsin oivaltava metafysiikan, tuonpuoleisen ja kuoleman ympärillä pyörivä neljän teoksen ohjelma vailla konserttoa tai sinfoniaa nosti kiinnostavia...
Haluatko lukea koko jutun? Tutustu Rondon tilaukseen ja avaa kaikki artikkelit käyttöösi!
Edellinen artikkeliKauniaisten musiikkijuhlat käynnistyvät teemalla ”Muisto tuntematon”
Seuraava artikkeliTasokas lied-kilpailu, missä miehet?