Suomalaisella musiikkiperinteellä ja taidemusiikilla on edessään huolestuttavat ajat, mikäli se on peruskoulujen luokanopetuksesta kiinni. Tuore väitöstutkimus osoittaa, että näiden alojen tuntemus on opettajaksi opiskelevilla heikkoa. Suomalaisen kulttuuriperinteen vaikutteet siirtyvät jo koulujen perusopetuksessa usein taideaineiden välityksellä. Tällä hetkellä tuleva luokanopettaja rakentaa oman kulttuuri-identiteettinsä kuitenkin moninaisista aineksista, sillä ”kansallisuus” sen alkuperäisessä merkityksessä näyttäytyy monelle opiskelijalle epävakaana käsitteenä. Tämä seikka ilmenee musiikkikasvatuksen väitöskirjassa Pätevä musiikin opettamiseen? (2019), johon haastateltiin lähes 400 luokanopettajaksi opiskelevaa viidestä eri koulutusyksiköstä (Helsinki, […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.