Musikaalin taikapölyä

Suomalaisnäyttämöiden syksyn musikaalien ykkösmiljöö on Ranska. Myös musikaalitähti Petrus Kähkönen sukeltaa freelance-uransa alkajaisiksi 1400-luvun Pariisiin Victor Hugon kirjaan perustuvassa Disney-musikaalissa Notre Damen kellonsoittaja. Musikaalin suomalainen kantaesitys on Tampereen Teatterin kaikkien aikojen suurin ja kallein tuotanto.   Kahden oopperalaulajan perheessä kasvaneen Petrus Kähkösen (31) päätymistä musiikkiteatterinäyttämölle ei voi pitää yllättävänä. Sellonsoitto alkoi nelivuotiaana, ja samoihin aikoihin poika lykättiin lapsirooleihin oopperaan, jossa hän jatkoi teini-ikäiseksi – päätyen Kansallisoopperan lavalle asti. Lopulta rytmimusiikki kiinnosti kuitenkin enemmän kuin klassinen. […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliUteliaisuudella eteenpäin
Seuraava artikkeliTuomo Prättälä palaa klassiseen