Rakkaudesta musiikkiteatteriin

Reetta Ristimäki näkee suomalaisessa musiikkiteatterissa paljon mahdollisuuksia mutta samalla pelkää sen jäävän Broadway-ohjelmiston puristukseen. Alan voimanainen kokoaa viimeistä kertaa Helsingin Oopperakesä -festivaalia, jonka jatkolle ei löytynyt rahoitusta. Greta Tuotanto kuitenkin jatkaa työtä ajassa kiinni olevan musiikkiteatterin hyväksi. Oli kyllä jossain vaiheessa jo sellainen olo, että heittäisin pyyhkeen kehään.” Tällaista repliikkiä ei luulisi kuulevan alati energiseltä Reetta Ristimäeltä, mutta vapaiden oopperaryhmien arjen rankkuus ja rahoituksen nihkeys saattaa lyödä kasvoille. ”Mutta sitten tuli tuo VOS, joka velvoittaa […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliOrkesteri, joka soittaa liikettä
Seuraava artikkeliVideopeleissä musiikki luo kehollisia merkityksiä