Oopperan on kosketettava tunteita

Kansallisoopperan ensi syksynä aloittava taiteellinen johtaja Thomas de Mallet Burgess korostaa inklusiivisuutta monella tasolla: oopperan täytyy heijastaa yhteiskuntaa ja ottaa haltuunsa nykyistä laajempia yleisöryhmiä, ja myös oopperan tekijöitä on kuunneltava taiteellisissa ratkaisuissa. Yksi konkreettinen toivekin irtoaa: koomista oopperaa olisi saatava enemmän.   De Mallet… kuka? Hämmennys valtasi oopperapiirit, kun Kansallisooppera tiedotti tulevasta taiteellisesta johtajastaan. Harva alan ammattilainenkaan tuntee häntä. Englantilainen Thomas de Mallet Burgess työskentelee Uuden-Seelannin oopperan pääjohtajana ja taiteellisena johtajana. Aiemmin hän on toiminut taiteellisena […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliKantaesitykset marraskuussa 2022
Seuraava artikkeliJazzpolkuja, osa 24: Svengi tulee kehosta