Femme fatalen haavoittuvainen kääntöpuoli

  ”Hahmo pysyy kiinnostavana, kun kaikki ei ole ennalta harjoiteltua, vaan siinä on paljon minua itseäni”, sanoo mezzosopraano Niina Keitel. Helmikuussa hän laulaa Carmenia Tampereen Oopperassa.   Witches, bitches, and young boys – siinä mezzosopraanon työnkuva hauskasti paketoituna. Äänityypillä on parhaimmillaan käsissään laaja paletti oopperahahmoja housurooleista pahiksiin ja lempeisiin uskottuihin. Ja sitten ovat ne kohtalokkaat naiset: ”Vahvoja, seksikkäitä, ja he kuolevat”, tiivistää Niina Keitel. Mezzosopraano sanoo, että hänelle on arkipäivää, että roolihahmoa kohdellaan kaltoin, hyljeksitään […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliTaiteiden valtionpalkinnot myönnettiin tänään – mm. Camilla Nylundille musiikin valtionpalkinto
Seuraava artikkeliToista kohti kurkottaen