Viime kesänä tarkastettu Mikko Mattlarin väitöskirja Ei mitä hyvänsä rilutusta. Populaarimusiikin tie legitiimiksi kulttuuriksi Helsingin Sanomissa 1950–1982 kuvaa sanomalehtien roolia musiikkikulttuurin uusien ilmiöiden legitimioinnissa eli yleisesti hyväksytyksi tekemisessä. Nykyisin, sanomalehtien keskittyessä ennen kaikkea suuren yleisön mieltymyksiin, erikoislehtien tehtävä monipuolisen musiikkikulttuurin esittelijänä on korostunut. Uuden musiikkilajin tie yleisesti hyväksytyksi taiteeksi on toisinaan kivikkoinen. Lehdet toimivat portinvartijoina, kun päätetään, mikä on taidetta ja mikä ei. Uuden musiikkilajin tie yleisesti hyväksytyksi taiteeksi on toisinaan kivikkoinen. Mattlar kertoo, […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.