perjantai marraskuu 22. 2024

Innocencen intensiteetti kuristaa

Kaija Saariahon ja Sofi Oksasen Innocence tuli Kansallisoopperaan vuosi kantaesityksensä jälkeen ja osoitti sisäisen voimansa, koskettavuutensa ja monitasoisuutensa klassikon lailla. Se on 2000-luvun hienoimpia oopperoita, joka toivottavasti saa vielä uusia ohjaustulkintoja. Vaikka Innocencen kantaesitys Aix-en-Provencessa sisälsi aivan erityisiä jännitysmomentteja, varsinkin kun koko oopperan aihetta ei vielä tiennyt, uudet solistit, uusi kapellimestari ja yksityiskohdissaan hieman muunneltu ohjauskin onnistuivat Kansallisoopperassa saamaan aikaan yhtä intensiivisen ja tuoreen elämyksen. Tämä ennen muuta siksi, että teoksessa on niin paljon uutta ammennettavaa […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.

Kritiikit