Käsiohjelman kaava on jokaiselle klassisen musiikin konserteissa kävijälle tuttu. Mitä tapahtuu, jos siitä poikkeaa? Konserttien käsiohjelmilla on harvoin mitään uutta sanottavaa. Tyypillisimmillään niissä kerrotaan anekdootteja, joilla selitetään musiikillisten motiivien syntyhistoriaa: kolmiodraaman, sydänsairauksien ja 10. sinfonian säveltämistyön runtelema Mahler vierailemassa Sigmund Freudin sohvalla, Beethoven säveltämässä 2. sinfoniansa päätösosaa ilmavaivoissaan, ja Shostakovitshin kohdalla on välttämätöntä mainita sota, Stalin ja satiiri. Viime aikoina käsiohjelmien mallille on ollut tarjolla vaihtoehtoja. Eräänä kokeilijana on ollut Oulunsalo Soi -festivaali, joka […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.