J. S. Bach: kuusi partitaa. Mahan Esfahani, cembalo. Hyperion CDA68311/2. Mahan Esfahani ei tyydy ”objektiiviseen” Bach-soittoon vaan viljelee partitoissa omaperäisiä ratkaisuja virittäen osien väliset karaktääri- ja tempoerot äärimmilleen. Se toimii, ja tämän Bachin parissa aika ei todellakaan käy pitkäksi. Esimerkiksi käy ensimmäinen partita. Esfahani hakee soittimestaan rikkaasti vaihtelevia sointeja: Preludin kirkkaus, Allemanden tukahdutettu surumieli, Sarabanden lempeästi laulavat ja trilliketjujen aistillisesti koristamat melodiat ja Giguen hurja kiito. Samanlainen eriyttäminen ja cembalon värimaailman esittely jatkuu muissakin partitoissa. […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.