Keho puhuu, kieli soi

Kansi 11 Tuomas Nuñez-Garcés

Miten kapellimestarit välittävät musiikillisen näkemyksensä orkesterille, verbaalisin keinoin vai kehon kielellä? Millaisia viestijätyyppejä suomalaiset kapellimestarit edustavat? Marraskuun Rondossa keskustellaan aiheesta viiden orkesteriviulistin kanssa, ja sanansa sanoo myös kapellimestarien kouluttaja, professori Atso Almila.

Kerromme myös suomalaisen soitinkaupan tilasta internetin puristuksessa ja onnistuneesta orkesterifuusiosta, Kymi Sinfoniettasta. Miksei samanlainen malli toimisi muualla? Henkilökuvissa esittelemme sellisti Tuomas Nuñez-Garcésin ja jouhikon parissa genrerajoja ylittävän Pekko Käpin.

Edellinen artikkeliToimitus valitsee: Sitä sun tätä
Seuraava artikkeliKahden kaupungin orkesteri