Sakari Oramon hyppysissä tiivistyy salillinen odotusta, joka alkaa purkautua kuin lankakerä Keski-Pohjanmaan kamariorkesterin jousten huokaistessa Karl Hartmannin pahaa enteilevän Concerto Funebrén ensimmäiset kolme säveltä – häiritsevä tritonus, joka purkautuu synkkää toivottomuutta huokuvalle h-nuotille. Silloin pitkä, punatukkainen nainen nostaa Guadagnini-viulunsa jousen, ja tulkitsee seuraavan 20 minuutin ajan epätoivoa vuoden 1939 Saksasta niin raastavasti, että tuntuu, kuin tuijottaisi itse Auschwitzin porteista suoraan pimeyteen. Carolin Widmann ei […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.