Marita Viitasalon keskitie ei häiritse

Claude Debussy: Preludit, vihko 2, Suite bergamasque. Marita Viitasalo, piano. Ondine 1269-2. Marita Viitasalo levytti Debussyn preludien 1. vihon Ondinelle 1988, joten oli aika tarttua jo toiseen. Hänellä on luontainen kosketus ranskalaiseen impressionismiin, mutta hän ei parfymoi sointeja eikä ota tekstuuria arvona sinänsä vaan satsaa osien karakterisointiin, joskus hyvinkin napakasti. Täten esimerkiksi Ondine tuo esiin myös vedenneidon tragiikan. Viime aikoina mm. Osborne, Bavouzet ja Hamelin ovat julkaisseet tästä musiikista levyjä, joissa soinnin hienosäätö menee melkein […]

Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliKilpailu kiristyy ja taso nousee
Seuraava artikkeliTammikuun kantaesitykset