Marianna Henrikssonille cembalo on soitin siinä missä mikä tahansa muukin. Suomalaisen barokkiorkesterin uusi taiteellinen suunnittelija on erityisen kiinnostunut varhaisbarokin affektifilosofian soveltamisesta tämän päivän esitystaiteisiin. Marianna Henriksson on soittanut niin eurooppalaisissa kamariorkestereissa kuin berliiniläisen breakdance-ryhmän kiertueproduktiossa. Hän on työstänyt nykytanssiteoksia, improvisoinut elektroniikan kanssa öljysäiliössä ja levyttänyt ohjelmistoa barokista nyky- ja kansanmusiikkiin. Vielä vuosikymmen tai pari sitten olisi tuntunut hämmästyttävältä, että tällaisia asioita tekee muusikko, jonka soitin on cembalo. Enää se ei kuitenkaan ihmetytä. Kasvava määrä […]
Kirjaudu
Tervetuloa! Kirjaudu käyttäjätilillesi
Uhohtuiko salasanasi? Klikkaa tästä
Luo tunnus
Tietosuojaseloste
Luo tunnus
Tervetuloa! rekisteröi tili
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.
Tietosuojaseloste
Salasanan palautus
Palauta salasanasi
Salasana lähetetään sinulla sähköpostitse.