Uuden ajan vanhaa musiikkia

Marianna Henrikssonille cembalo on soitin siinä missä mikä tahansa muukin. Suomalaisen barokkiorkesterin uusi taiteellinen suunnittelija on erityisen kiinnostunut varhaisbarokin affektifilosofian soveltamisesta tämän päivän esitystaiteisiin.   Marianna Henriksson on soittanut niin eurooppalaisissa kamariorkestereissa kuin berliiniläisen breakdance-ryhmän kiertueproduktiossa. Hän on työstänyt nykytanssiteoksia, improvisoinut elektroniikan kanssa öljysäiliössä ja levyttänyt ohjelmistoa barokista nyky- ja kansanmusiikkiin. Vielä vuosikymmen tai pari sitten olisi tuntunut hämmästyttävältä, että tällaisia asioita tekee muusikko, jonka soitin on cembalo. Enää se ei kuitenkaan ihmetytä. Kasvava määrä […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliIso laiva kääntyy, kun on pakko
Seuraava artikkeliMusiikin ratkaisematon mysteeri kiehtoo aivotutkijaa