Korona-aika jätti tilaa barokille

    Pandemia-aika on ollut muusikoille yhtä pelonsekaista odottelua, mutta jotkut ovat käyttäneet sulkuajan oppiakseen jotain aivan uutta. Helsingin kaupunginorkesterin viulisti Linda Hedlundille se tarjosi aikaa sukeltaa syvemmälle barokkisoiton saloihin ja äänittää levy suomalaista 1930–60-lukujen kevyempää viulumusiikkia.   Barokkityyli ei ole enää outoa suomalaisille orkesterimuusikoille, kiitos monipuolisemmaksi tulleen koulutuksen, mutta kynnys jousten ja viulujen vaihtamiseen vanhempiin versioihin on silti yhä olemassa. Linda Hedlund teki hypyn koronasulkujen tuoman ajan ja Pietarsaaren Noviassa suoritettujen barokkimusiikin lisäopintojen rohkaisemana. […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliJazzpolkuja, osa 11: Varjon ja valon välissä
Seuraava artikkeliNaisen elämästä – hauskasti ja vakavasti