Barokki, polskat ja salaa harjoittelun taide

  Miten yhdistää musiikissa harjoittelun kautta syventynyt osaaminen ja sellainen vapauden illuusio, jossa ideat tuntuvat syntyvän hetkessä? Tätä paradoksia barokkiviulisti Kreeta-Maria Kentala on miettinyt tulkinnoissaan. Nyt häneltä on tullut jo toinen levy, jossa barokki ja pohjalainen kansanmusiikki kohtaavat ja kommunikoivat keskenään yllättävin tuloksin.   Kansan- ja taidemusiikin välisten yhteyksien kartoittaminen on kiehtonut vanhan musiikin väkeä jo pitkään. Silti se luontevuus ja löytämisen ilo, jolla Kreeta-Maria Kentala kahdella levyllään yhdistelee barokin viulumusiikkia ja pohjalaisia pelimannisävelmiä, avaa […]
Edellinen artikkeliLaulun riemua Messiaassa
Seuraava artikkeliRDO 205 Sukulaissielut kohtaavat