Mitä väärää on väärässä Bachissa?

Vantaan BRQ-festivaalilla vieraillut tähticembalisti Mahan Esfahani on barokkipiirien kapinallinen, jolle muusikon persoonallisuus on oleellisempaa kuin kirjaviisaus. Hän haluaa tehdä cembalosta oman aikamme soittimen vailla historian painolastia.   Iranilaissyntyisellä cembalistilla Mahan Esfahanilla tuntuu olevan kaksi puolta, tohtori Jekyll ja Mr. Hyde, kapinallinen ja intellektuelli. Hän selvästikin pitää argumentoinnista ja väittelemisestä, ja sen myös haastattelija saa kokea. Kuten: ”Kyllä, olen vanhan musiikin piirien outsider, mutta mitä ymmärrät vanhalla musiikilla?” Öh, puhutaan sitten mieluummin historiallistietoisesta musisoinnista… ”Mutta millä […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliYlistys kaupunkikulttuurille
Seuraava artikkeliTanssi hevosen kanssa