Samaan aikaan edellä ja jäljessä

 

© Heikki Tuuli
Tuomas Katajalasta on hiljalleen tullut Suomen kansainvälisesti kysytyin tenori – vaikka hän panttasikin oopperalavoille siirtymistä verrattain pitkään. Urasuunnittelu viiden vuoden sykleissä auttaa pysymään tärkeimmän tekemisen äärellä.
 

Tenori Tuomas Katajalalla on meneillään vauhdikas esityskausi. Syyskuussa hän esitti Igor Stravinskyn Renardin RSO:n kanssa, ja tulossa ovat uusi Don Giovanni -tuotanto Moskovan Bolšoissa, Walter Braunfelsin Die Vögel -oopperan Ranskan-ensiesitykset, Alfred Schnittken Faust-kantaatti Roomassa Antonio Pappanon johdolla, jo kahdesti siirtynyt Bachin Johannes-passio Lissabonin Gulbenkian-orkesterin kanssa, Mozart-konsertti Potsdamissa ja Tampereen oopperan Taikahuilu.

Lisäksi hänen kautensa Urkuyö ja Aaria -festivaalin taiteellisena johtajana alkoi syyskuussa, ja esiintyjätarjouksia on alkanut jo ropista festivaalin sähköpostiin. Espoossa järjestettävä festivaali on kesäkuusta elokuuhun ulottuvan kestonsa puolesta S...

Artikkeli vaatii kirjautumista. Täältä voit hankkia lisää lukuoikeutta.

Edellinen artikkeliAnna Clyne luovuuden ja inspiraation äärellä
Seuraava artikkeliIhmiskoe