Tampere Biennale etsi merkityksiä marginaaleista ja kokeellisuudesta

Viime viikolla pidetty Tampere Biennale toi jälleen esiin laajan kirjon uutta musiikkia Suomesta ja ulkomailta. Valtavirran sijaan huomio kohdistui erilaisiin luovan säveltaiteen marginaaleihin sekä eri taiteiden välisten rajapintojen tutkimiseen. 12 konserttia, noin 40 teosta, joista yli 20 kantaesityksiä, neljä klubi-iltaa, yksi kamariooppera, kaupunkitapahtumia, keskusteluja, seminaari, äänitaiteen näyttelyjä, monia tapahtumia sisältävä perhepäivä. Siinä raamit 11.-15. huhtikuuta pidetylle Tampere Biennale –nykymusiikkitapahtumalle. Tampere Biennale on vuodesta 1986 lähtien tuonut uutta musiikkia yleisön kuultavaksi. Alkuperäisenä ajatuksena oli edistää nimenomaan […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliPuhun puille
Seuraava artikkeliLevyarvio: Bartókista kaikki irti