Väkevää Venäjää, kuplivaa Italiaa

  Tuskin oli suuri yllätys, että Teatro alla Scala tarjosi huhtikuun alussa vakuuttavan Manon Lescautin, mutta pieni yllätys oli, että kevään toinen uusi tuotanto Hovanshtshina osoittautui yhtä mahtavaksi. Seurue on monipuolistunut, ja orkesterin ja kuoron taso on huikea. Ylikapellimestari Riccardo Chailly jatkoi historiallisesti tiedostavaa lähestymistään Pucciniin. Viime kaudella nähtiin Madama Butterflyn alkuversio vuodelta 1903, ja nyt Manon Lescautista esillä oli ensi kertaa Scalassa vuonna 1893 Torinon Teatro Regioon sävelletty versio. Orkestraatio on kevyempää ja yleisote […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliLa Scala avautuu uudelle yleisölle
Seuraava artikkeliSormenpäissä soi