Viulistit näköalapaikoilla

  Suvereeni soittotaito ei enää riitä konserttimestarille, jolta vaaditaan tänä päivänä myös hyviä työyhteisötaitoja ja kehittävää työotetta. Maakuntien orkesterit ovat Suomessa entistä kansainvälisempiä. Diversiteettiä pidetään yllä myös yhteistyöhankkeissa sekä konserttiohjelmien suunnittelussa.   Kun nuori, lahjakas muusikko Abel Puustinen, 28, kolme vuotta sitten sai kutsun Lapin kamariorkesterilta 1. konserttimestarin sijaiseksi, hän oli vielä viulunsoiton opiskelija Lontoon Royal College of Musicissa. Koska koronasulkutoimet olivat käynnissä, tuntui paremmalta tehdä rohkea maisemanvaihdos kuin jäädä Lontooseen odottelemaan. ”Olin kuullut Lapin […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliMatthew Halls ja tarina kolmesta orkesterista
Seuraava artikkeliTäältä tulevat lavojen monitaiturit