Tasapainoilua hälyn veitsenterällä

Elektronisen musiikin alalaji noise on jo pitkään hyödyntänyt häiriö- ja kiertoääniä taiteen välineenä. Digitaalinen aikakausi on vain korostanut hälyn ja arjen melun mahdollisuuksia musiikissa.   Masonnan, alias Takushi Yamazakin teos Beast albumilta Beauty Beast (1999). Sukellan kuuntelemaan tätä äärimmäisyyksiä pursuavaa raitaa. Olenko eksynyt aseman taajuuksilta ja liukunut haamuradioiden puolelle vai tähtienväliselle sotatanterille? Musiikissa vallitsee kaaos täynnä kohinaa ja säröä. Tuntunee aivan kuin esiteltäisiin kryptattuja salaviestejä, jotka ovat ymmärrettävissä vaan kaukaisen planeetan asukkaille. Ilma on täynnä […]
Artikkeli on tarkoitettu Rondon lukijoille. Ryhdy sinäkin lukijaksi RONDON KAUPPA valikon kautta.
Edellinen artikkeliMaakuntien Suomi
Seuraava artikkeliKuorolaulun outo taika